Eerst maar het PTO deksel eraf halen en te kijken wat ik daar ga vinden.
Dit is een kwestie van een aantal bouten losdraaien, deksel eraf, vervolgens 2 platte sleufkopschroeven loshalen en alles ligt los. Het input gear gleed er vervolgens zo uit. Zo op het eerste gezicht niks geks aan te zien. De vertanding aan de binnenzijde (die notoir snel slijt) zag er ook prima uit. Wel kon je zien dat er geen olie op die plek komt.
De as zelf lijkt ook niet versleten te zijn. Straks kan ik hem hopelijk wat beter bekijken.
Om de hoofdbak te scheiden moet het volgende gebeuren:
- 2 moeren aan de voorzijde loshalen aan de zijde van de voorste aandrijfas.
- 4 bouten een de achterzijde
- Stangetjes van hoge / lage gearing en difflock
- Handrem (ik heb ervoor gekozen de steun te laten zitten en de handrem los te halen)
- Steun versnellingsbak (alleen die aan de hoofdbak zit). 4 bouten SW19
- Versnellingspook
- Plateau binnen met schakelaars en asbakken
- Restant versnellingspook (4 boutjes)
- Restant hi/lo pook (4 boutjes)
- Electrische aansluitingen
- Ontluchtingsslang

De bovenzijde van de bak met de beide pookjes gedemonteerd. Van binnen een soort mengsel van zwart vet en rode ATF olie. Met de pookjes gemonteerd kon ik de bak niet ver genoeg laten zakken en kwam tegen de carrosserie aan.
Close up van de uitgaande as. Ziet er wat droog uit, maar verder geen probleem. Op de keerring zat een laag geel vet. Wat daar de bedoeling van is?
En de bak op de grond. Aan de achterkant nog de steun van de handrem.
De bak is een 52A bak. Dat schijnt helaas de slechtste te zijn van alle LT77's.
Morgen maar weer verder met schoonmaken, dit keer de tussenbak. Die zit nu als enige nog onder een dikke laag prut.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten